ANKDAMMENS FÖRSKOLA
BRASTAD

Vad innebär kooperativet på Ankdammens förskola?

Att gå med i föreningen Föräldrakooperativet Ankdammen innebär att ta på sig ett ansvar för förskolan. Genom föräldrarnas engagemang i barnens vardag bidrar vi till att förskolan fungerar bra och utvecklas på ett sätt vi som föräldrar gemensamt kommer överens om.

Du som förälder förväntas ta del i föreningens verksamhet, det vill säga uppfylla de schemalagda åtagandena. Varje vår och höst har vi en utefixardag samt ett storstäd inomhus. Under de tillfällena träffas alla föräldrar och hjälps åt för att skapa gemenskap och samsyn om förskolan.

Varje familj förväntas att under en period ingå i styrelsen eller bli tilldelad ett ansvarsområde, det är föräldrarnas engagemang tillsammans med personalen som ser till att förskolans verksamhet genomförs på ett bra sätt.